2009. szeptember 27., vasárnap

Tiramisu torta


Szerettem volna valami kulonlegesebb sutemenyt is a keresztelore, es hat miert is ne torta, aztan nehogy tul egyszeru legyen, tiramisu torta keszult, termeszetesen hazi kremsajtbol. Megalmodtam kulalakra, csak meg a "megepitessel" voltam kicsit gondban. Ekkor jott a "masik felem"( a ferjem termeszetesen) , igy ketten jo csapat voltunk. O volt az "epito", en a megalmodo es a finommunka-felelos:). Szerintem nagyon jol sikerult, hiaba, a megtervezes az elso lepese a sikeres munkanak.

Eloszor is 2 nappal azelott megvettem a tejfoleket ( osszesen 2200 g-ot), feltettem csopogni, hogy az itt leirt modon elkeszuljon a hazi "mascarpone". Osszesen 1 kg kremsajtom lett ennyi tejfolbol es bo fel liter savo.
Elkeszitettem a tiramisu kremjet, es hogy torta legyen, valahogy igy raktuk ossze a piskotakat a kremmel :

A piskotakat jocskan at kellett szabni, hogy a torta kerek format kapjon.

Kivul tejszinhabbal vontam be, babapiskotaval es kakaoporral diszitettem, a zold szalagtol unnepibb karaktert kapott, es egyben osszefogta a tortat.
A torta teljes siker volt, a vendegek egyenkent megkoszontek, es ez nagyon jol esett, ahogy a baratnom aposa mondta : " Nagyon finom volt, koszonjuk szepen, mar elnezest, ketszer is kertem.." :)) aranyos volt.

4 megjegyzés:

Vali írta...

Edo nagyon jól néz ki a torta, én is megkóstolnám.

Edó írta...

Bezsa,koszonjuk!Mondanam hogy kuldok,de sajnos nekunk sincs belole:)))

Anyatigris írta...

Hú!
Ez nagyon jól néz ki!:)

Edó írta...

Látom barangolsz az oldalamon:)Köszi!És milyen finoooom!