2009. szeptember 4., péntek

Szilvás pite




A szilvaleves és szilvásgombóc után maradt még egy kiló szilvám,sütinek tartogattam,így most ezt a pitét készítettem belőle,No Salty oldalán találtam.Kislányommal ketten készítettük,amig a fiúk bicajoztak.Sokkal finomabb lett,mint vártam.Még a férjem is dícsérte,pedig ő nem rajong a pitékért.

Hozzávalók:

Alaptésztához:

  • 40 dkg liszt
  • 12 dkg cukor
  • 15 dkg vaj
  • 1 cs sütőpor
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 1 tojás
  • 4 ek tej

A grízes tésztához:

  • 2 tojás
  • 175 g tejföl
  • 3 ek búzadara(gríz)
  • 2 ek cukor
  • fahéj
  • 1 csipet só

Tetejére:

  • magozott szilva

1. Az alaptésztához a hozzávalókat összegyúrtuk,először Alex,utána én:) és egy kerek tortaformát kibéleltünk vele,úgy,hogy a peremére is jusson.
2. A grizes tesztához a tojásokat felvertük villával,és hozzákevertük a többi hozzávalót.Egy kicsit állni hagytuk,amig megduzzadnak a grizszemek(10 perc),majd ráöntöttük az alaptésztára.
3. A szilvát kimagoztuk,és Alex kirakta,díszítette a tetejét,ahogy neki tetszett.
4. A sütő elő volt melegítve 200 fokra,ugy raktam be,és kb 30 percet sült.


El tudnám képzelni pl 4 tojással is a grizes tésztát,és akkor vastagabb lenne,de így is nagyon ízlett mindnekinek.

Nincsenek megjegyzések: